-

Zadziorny-Mietek

Komentarze użytkownika

@Sprawiedliwy pośród Niemców (Sigmar Gabriel) czyli Nagroda dla MM i JK za konsekwencję – z dedykacją dla pani Paris (4 lutego 2018 21:45)

"Bo polska kultura miała zostać zniszczona [tak samo, jak całe żydowskie życie]" - czyli powodem założenia obozów w Polsce był zamiar - co jest oczywiście prawdą. Z tym, że w odniesieniu do Polaków dotyczył ich kultury, zaś w odniesieniu do Żydów wszystkich przejawów ich życia z biologicznym włącznie. Wyjątkowość dopowiedziana jest w następnym (ostatnim) zdaniu akapitu mówiącym o realizacji - trzech spośród sześciu milionów zamordowanych Żydów. O polskiej kulturze nic - niby miała być tak samo do cna zniszczona, ale widać nie ucierpiała.

Wyobraź sobie teraz, że oświadczenie czyta cudzoziemiec, który oczywiście słyszał o Holocauście, lecz niewiele o nim wie.

Zadziorny-Mietek
5 lutego 2018 01:38

@Sprawiedliwy pośród Niemców (Sigmar Gabriel) czyli Nagroda dla MM i JK za konsekwencję – z dedykacją dla pani Paris (4 lutego 2018 21:45)

Zestawienie zniszczenia polskiej kultury ze zniszczeniem życia Żydów, to podkreślenie wyjątkowości Holocaustu.

W pierwszym akapicie oświadczenia Niemiec pisze:

"Szerokie przepracowanie własnej historii i własnej odpowiedzialności jest dla nas, Niemców, nieustającym moralnym obowiązkiem  (…)".

Dlatego dalej stwierdza:

"Jesteśmy przekonani, że tylko troskliwe przepracowanie własnej historii może przynieść pojednanie.".

To znaczy, że on przepracowuje i będzie mógł się dzięki temu pojednać, a teraz wzywa nas, byśmy zrobili tak samo - zaczęli przepracowywać własną historię i własną odpowiedzialność. Część tego przepracowania to umożliwić ofiarom Shoah mówić swobodnie (czyli to co chcą) o swoim niebywałym (ponowne pod ...

Zadziorny-Mietek
5 lutego 2018 00:34

@Sprawiedliwy pośród Niemców (Sigmar Gabriel) czyli Nagroda dla MM i JK za konsekwencję – z dedykacją dla pani Paris (4 lutego 2018 21:45)

Cyt. 1.:

"(...) Nic nie było dla mnie tak jasne jak to, że chodzi to niemieckie obozy koncentracyjne, które bynajmniej nie przypadkiem znalazły się w Polsce. Bo polska kultura miała zostać zniszczona tak samo, jak całe żydowskie życie. Trzy spośród sześciu milionów zamordowanych Żydów pochodziły z Polski.".

Cyt. 2.:

"Dlatego Niemcy także we własnym interesie przekazują młodszym pokoleniom wiedzę o tych zbrodniach i w żadnym wypadku nie dopuszczają ich relatywizowania. Jesteśmy przekonani, że tylko troskliwe przepracowanie własnej historii może przynieść pojednanie. Częścią tego jest, by ludzie, którzy musieli doświadczyć niebywałego cierpienia Shoa, mogli o tym cierpieniu mówić w swobodny sposób.".

Przepra ...

Zadziorny-Mietek
4 lutego 2018 23:32

@Z perspektywy policzkowanego, czyli dlaczego milczy Prezes Kaczyński? (1 lutego 2018 17:27)

Ostatnie pytanie na poniższej konferencji prasowej (10:40):

https://www.youtube.com/watch?v=ravx4OpWVkE

Ciekawa odpowiedź.

Zadziorny-Mietek
4 lutego 2018 20:16

@Z perspektywy policzkowanego, czyli dlaczego milczy Prezes Kaczyński? (1 lutego 2018 17:27)

Rozmowa radiowa z Towarzyszem Naczelnikiem Prezesem:

https://www.polskieradio.pl/7/129/Artykul/2014344,Prezes-PiS-Jaroslaw-Kaczynski-odmowiono-nam-prawa-do-obrony-godnosci

"Żydowska wrażliwość" była przyczyną ustępstw i milczenia o S.447, tajnych do niedawna rozmów z Żydami w Ameryce. Nie mam słów po prostu.

Zadziorny-Mietek
3 lutego 2018 14:51

@Polacy, Żydzi, statystyka i bałagan (2 lutego 2018 19:04)

Obecny Minister SZ jest ze stajni Drogiego Bronisława w MSZ.

Zadziorny-Mietek
3 lutego 2018 11:35

@O zbawiennej roli polemik, czyli art. 55a punkt 3 ustawy przeciw „polskim obozom śmierci” wraz komentarzami Mietka Zadziornego i Wolframa. (1 lutego 2018 01:32)

Władze ani propaganda państwa polskiego nie może ciągle odwoływać się do "Polaków najliczniej reprezentowanych wśród Sprawiedliwych wśród Narodów Świata", bo jest to przeciwskuteczne. Oznacza, że przyjmuje się warunki żydowskie - SwNŚ jest kategorią specjalnie przez nich utworzoną do unieważniania odruchów oporu wobec holokaustowego psychoterroru, które za punkt wyjścia przyjmują właśnie konkretne fakty indywidualnej pomocy. Wszyscy należący do obwinianej o zbrodnie grupy gojów nie mogą zostać wyróżnieni - uznani za Sprawiedliwych. Osoba pomagająca/ratująca Żyda automatycznie staje się więc kimś wyjątkowym na tle morderczej lub morderczo obojętnej wobec losu Żydów czerni, czyli przypadek jednostkowego odstępstwa s ...

Zadziorny-Mietek
2 lutego 2018 16:21

@O zbawiennej roli polemik, czyli art. 55a punkt 3 ustawy przeciw „polskim obozom śmierci” wraz komentarzami Mietka Zadziornego i Wolframa. (1 lutego 2018 01:32)

Oczywiście, że tak. Ustawa przeleżała kilkanaście miesięcy w zamrażarce, a uchwalili ją właśnie teraz po to, by "przywrócić zachwianą równowagę", po tym jak jeden przez drugiego na wyścigi potępiali polskich nazistów po ubiegłorocznym Marszu Niepodległości oraz nagłośnieniu występu-prowokacji leśnych przebierańców i pomrukach z Izraela. PiS zdobyło poparcie w 2015 r. prezentując się publiczności jako najgorliwszy obrońca polskich spraw i utrzymanie tego przekonania wśród elektoratu jest dla Towarzysza Naczelnika Prezesa po prostu być albo nie być. Po drugie, sprawa amerykańskiej ustawy S.447, choć kompletnie nieobecna w mejnstrimie, stała się dość szeroko znana w sieci, więc takie uprzedzające "starcie" z Żydami, jakie się obecnie ...

Zadziorny-Mietek
2 lutego 2018 02:06

@Trochę statystyki okołoholokaustowej (1 lutego 2018 15:04)

Bo polityka ta była realizowana w okresie, gdy większość tzw. populacji kraju stanowiły jeszcze pokolenia  wojną doświadczone.

Zadziorny-Mietek
1 lutego 2018 17:32

@O zbawiennej roli polemik, czyli art. 55a punkt 3 ustawy przeciw „polskim obozom śmierci” wraz komentarzami Mietka Zadziornego i Wolframa. (1 lutego 2018 01:32)

Cyt. " Gdyby mnie ktoś zapytał - kto i po co chce penalizować "polskie obozy" - z naszej strony - to powiem, że nie wiem - ale dopóki się nie odezwie, to będe uważał, że to wynika ze schlebiania elektoratowi, chciejstwa jakiegoś nawiedzonego "patrioty", a sama kwestia wymknęła sie spod kontroli - i nie było to przejawem żadnej mądrości i przemyśłanej strategii - tylko bardziej przypadku - bo te obozy komuś dokuczały.".

Po sformowaniu rządu PiS na jesieni 2015 r. po sejmowym exposee Premier Szydło nastąpiło exposee właściwe wygłoszone przez Towarzysza Naczelnika Prezesa. I on wtedy złożył zapewnienie o realizacji przez rząd tzw. "polityki godnościowej" w zakresie o którym tu rozmawiamy. Nowelizacja ustawy o IPN w rozpatr ...

Zadziorny-Mietek
1 lutego 2018 16:27

@Jedzie, jedzie na kaszance... (1 lutego 2018 08:57)

Fundatorzy:

http://pfn.org.pl/fundatorzy/

Państwo nie może być tanie. To są zdaje się słowa samego Towarzysza Naczelnika Prezesa z okresu sprzed kampanii 2015. Ekipa dobrozmianowa ma patent, który polega na tym, że peowski przymiotnik "europejski" podmienia na "polski". Reszta po staremu i jak zwykle w połowie kadencji, wszystkie wymoszczone sutymi pensjami posadowe legowiska są obsadzone, teraz nadchodzi czas tzw. "konsumpcji".

Zadziorny-Mietek
1 lutego 2018 10:40

@Spór z propagandą niemiecką i izraelską o "polskie obozy koncentracyjne" czyli jadalny korzonek i kij (29 stycznia 2018 19:44)

Oczywiście, że zgadzam się.

Cała ta sprawa to jest jedna wielka podpucha - cyrk dla nas odstawiany wspólnie przez DZ i ich najlepszych przyjaciół. Przeczytaj uważnie odpowiedź MSZ na interpelację poselską Winnickiego:

http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=70C20877

http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=087E68C6

Jedno co widać od razu, na pierwszy rzut oka - rząd III RP, tak jak poprzednie zresztą, w całkowitej tajemnicy przed Polakami, prowadził i prowadzi "rokowania" czy "negocjacje" w sprawie tzw. roszczeń żydowskich.

Zadziorny-Mietek
31 stycznia 2018 22:34

@wojsko polskie (29 stycznia 2018 14:12)

Cyt.: "w przypadku Polski, że ta armia była dobra do manewrów na poligonie."

Nie wiem skąd to Twoje przekonanie. Podstawowym związkiem taktycznym w wojnie 1939 r. miała być dywizja piechoty, po obu stronach (nawiasem mówiąc, opowiadania o niemieckim pancernym Blitzkriegu jako głównym czynniku działań we wrześniu to są bajki z mchu i paproci). To prawda, że polska DP była słabsza liczebnie i sprzętowo od niemieckiej, ale nie na tyle, by nie mogła się przed nią skutecznie bronić (obrona może polegać również na kontraataku). Jedną z głównych przyczyn przegranej było to, że z winy dowództwa operacyjnego (sztabu Naczelnego Wodza i poszczególnych armii) wojsko polskie bardzo rzadko walczyło w pełnym dywizyjnym ugrupowaniu (te przy ...

Zadziorny-Mietek
31 stycznia 2018 16:28

@Srebrna Brygada, czyli kto utracił „Złoto dla zuchwałych” (30 stycznia 2018 17:37)

W przejęcie złota i brytyjską zgodę na wywóz na pewno była zaangażowana Moskwa i zniknięta jego część być może tam trafiła. Kompletne pomijanie czynnika sowieckiego stwarza wrażenie samodzielności decyzyjnej komunistów zainstalowanych w Polsce przez Stalina w sprawie o tak dużym kalibrze.

Zadziorny-Mietek
31 stycznia 2018 01:52

@wojsko polskie (29 stycznia 2018 14:12)

Dlatego napisałem Ci, że główną przyczyną klęski o takich rozmiarach były głupie, błędne lub niewykonalne rozkazy. Wojsko bez sensu ponosiło spore straty próbując je wykonać.

Spójrz na bilans strat po stronie niemieckiej i sowieckiej w Barbarossie do grudnia 1941 r. Relacja wynosi mniej więcej jak 1:30. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, fakt, ze znaczna część pierwszego rzutu RKKA po prostu nie chciała się z Niemcami bić, to i tak jest szokująca. Tyle, że Sowieci mieli się gdzie cofać i nikt nie nazwie ich armii operetkową.

Zadziorny-Mietek
30 stycznia 2018 14:46

@wojsko polskie (29 stycznia 2018 14:12)

Armia operetkowa, to taka, która swym istnieniem stwarza pozory siły - czyli możliwości użycia przez nią realnej przemocy wobec realnego przeciwnika są żadne lub pomijalnie nikłe. Przykładowo, rycerz występujący w operetce ma zbroję i miecz, i choć z zewnątrz postać wygląda prawdziwie i groźnie, to w rzeczywistości kartonowy pancerz rozmókłby na deszczu, a miecz dałby się palcami podrzeć na kawałki. Pomijam już to, że grający rycerza aktor nie umiałby się prawdziwym posłużyć.

Twoje określenie armii II RP jako operetkowej nie ma podstaw. Choćby dlatego, że w sieci masz fotki dziesiątek prawdziwych niemieckich czołgów zniszczonych przez polskich żołnierzy i z drugiej strony prawdziwe ich groby. Walka na śmierć i życie odbyła się naprawdę, tyle że o jej przebiegu p ...

Zadziorny-Mietek
30 stycznia 2018 09:29

@wojsko polskie (29 stycznia 2018 14:12)

Armia II RP nie była operetkowa, jej siła została natomiast przez ówczesne państwo polskie - jego kierownictwo polityczno-wojskowe - w znacznym stopniu zmarnowana, nie wykorzystana. Dlatego, rozmiar i szybkość poniesionej klęski we wrześniu 1939 r. nie odzwierciedlał rzeczywistej różnicy wielkości oraz możliwości sił zbrojnych Polski i Niemiec. Inaczej mówiąc: Niemcom nie powinno pójść aż tak łatwo, a jeśli poszłoby trudniej, a zwłaszcza - znacznie trudniej, wtedy historia mogłaby się inaczej potoczyć. Sowiety bowiem dokonały agresji, gdy państwo polskie było już w zasadzie pozamiatane.

Zadziorny-Mietek
30 stycznia 2018 01:12

@Spór z propagandą niemiecką i izraelską o "polskie obozy koncentracyjne" czyli jadalny korzonek i kij (29 stycznia 2018 19:44)

Ta nowelizacja pod względem prawnym to jest pic na wodę - fotomontaż. Jeśli więc była jak przyznała tzw. telewizja publiczna uzgadniana ze stroną izraelską, to publiczny wybryk pani ambasador oraz wynikłe z niego wydarzenia mogą mieć tylko jeden cel: wywarcie presji na kongresmenach, którzy będą procedować S.447. Po to, by ustawa ta przeszła przez Kongres muszą oni mieć jak najlepsze jej umotywowanie i właśnie je otrzymują. Jeśli bowiem państwo polskie upiera się przy swoim przepisie penalizującymj publiczne mówienie "prawdy o holokauście" i toleruje nazistów na swoim terenie , to oczywiście jak najbardziej uzasadnione i moralnie słuszne jest użycie siły wpływu USA do poddania państwa polskiego kontroli w tym zakresie, tak by sprawiedliwości - czytaj żąda ...

Zadziorny-Mietek
29 stycznia 2018 23:56

@Spór z propagandą niemiecką i izraelską o "polskie obozy koncentracyjne" czyli jadalny korzonek i kij (29 stycznia 2018 19:44)

Cyt.:

„Art. 55a. 1. Kto publicznie i wbrew faktom przypisuje Narodowi Polskiemu lub Państwu Polskiemu odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za popełnione przez III Rzeszę Niemiecką zbrodnie nazistowskie określone w art. 6 Karty Międzynarodowego Trybunału Wojskowego załączonej do Porozumienia międzynarodowego w przedmiocie ścigania i karania głównych przestępców wojennych Osi Europejskiej, podpisanego w Londynie dnia 8 sierpnia 1945 r. (Dz. U. z 1947 r. poz. 367), lub za inne przestępstwa stanowiące zbrodnie przeciwko pokojowi, ludzkości lub zbrodnie wojenne lub w inny sposób rażąco pomniejsza odpowiedzialność rzeczywistych sprawców tych zbrodni, podlega grzywnie lub karze pozbawienia wolności do lat 3. Wyrok jest podawany do publicznej w ...

Zadziorny-Mietek
29 stycznia 2018 22:40

@Strategiczny sojusz Polski z Izraelem dopiero kwitnie, a jak zaowocuje, to... (28 stycznia 2018 20:02)

Leśni naziści i wyskok pani ambasador, czyli otwarta presja, to są działania wspomagające do wizyty Rexa, który prawdopodobnie przywiózł swojej agenturze - czyli żoliborskim patriotom jakich świat nie widział - ostateczne polecenie odnośnie wywiązania się z wcześniej złożonych Żydom obietnic i być może już harmonogram spłat. To rozwiązanie polubowne - nie trzeba będzie uciekać się do S.447 i podważać w ten sposób przyjaźni polsko-amerykańskiej. Przez wprowadzenie zapisów do ustawy o IPN Towarzysz Naczelnik Prezes chciał zapunktować u tubylców "polityką godnościową", a tu masz.

http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=4129

http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=70C20877

http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/Interpel ...

Zadziorny-Mietek
28 stycznia 2018 23:53

 Poprzednia  Strona 9 na 19.    Następna